Cas d’èxit amb Innobaix. Smart Baby ens explica la seva experiència

smartbaby

Les empreses que Innobaix impulsa són de variats sectors, cada professional ve amb diferents històries, experiències i coneixements molt variats que compartim amb ells. Avui coneixem l’experiència de la empresa Smart Baby.

Innobaix: Dona’ns una pinzellada de qui és Josep M. Vallès i la seva empresa, Smart Baby.

Josep M. Vallès: Sóc llicenciat en Ciències Empresarials i MBA per ESADE, i he desenvolupat diversos projectes empresarials en sectors molt diversos. En l’actualitat sóc administrador de Smart Baby, una distribuïdora de productes per a nadons. En concret comercialitzem les cadires de cotxe, cadires de passeig, trones, bressols de viatge i hamaques de la marca Joie, propietat del major fabricant mundial d’aquest tipus de productes. La meta és posicionar-nos com un dels millors distribuïdors del Sud d’Europa en articles per nadons i fer de Joie una marca de referència en els nostres mercats, alhora que no descartem incorporar altres marques o altres mercats a mig termini. De moment estem presents a Espanya, Portugal, Andorra i Itàlia.

I: Què significa innovar per a vosaltres?

J.M.V.: La nostra influència en el disseny dels producte és molt limitada, ja que es tracta de desenvolupaments a nivell mundial. Nosaltres innovem en el servei, i això significa fer les coses de manera diferent a com s’han fet fins al moment, posant al client per davant de tot i construint una relació a llarg termini. Intentem fer les coses de manera més senzilla i més eficient, fugint de les fórmules “sempre-s’ha-fet-així” que en la majoria dels casos han perdut validesa.

I: Quina importància té la innovació dins del vostre sector?

J.M.V: En general és un sector molt tradicional, dominat per marques molt potents i on detallistes i consumidors tenen molt poc poder. A Smart Baby ens agrada posar-nos a la pell dels pares i mares que compren els nostres productes, i per a qui qualsevol cosa relacionada amb els seus fills té una importància capital. Per això volem que el nostre servei sigui perfecte, ja que per a un pare o una mare el seu fill és el més important del món. Smart Baby té una sensibilitat especial, i això no té preu.

I: Per què creus que us ha estat útil entrar en contacte amb Innobaix?

J.M.V.: Innobaix ens ha permès sistematitzar tot allò que fèiem intuïtivament, però que teníem dispers en moltes àrees de l’empresa. Alhora, ens han posat en contacte amb d’altres emprenedors i hem pogut veure maneres diferents de fer les coses que de vegades hem pogut adaptar al nostre sector.

I: Què destacaríeu de l’activitat d’Innobaix en relació amb el vostre projecte?

J.M.V.: Innobaix ens ha ajudat a donar forma a moltes idees que teniem al cap però que no sabíem com implementar. Al mateix temps, ens ha permès integrar i sistematitzar tot allò que estàvem fent i que moltes vegades no teníem esquematitzat. D’aquesta manera hem aconseguit un concepte molt ben lligat i que difícilment pot ser copiat.

I: Per què recomanaríeu a altres empreses en la vostra situació col·laborar amb Innobaix?

J.M.V.: Quan s’inicia un projecte és important tenir les idees molt clares. Innobaix és un bon ajut de cara a definir l’estratègia i el posicionament de l’empresa i que no ens perdem pel camí. Igualment, al cap d’un temps és important reflexionar sobre el que estem fent i que algú extern ens doni la seva opinió del que fem. Quan estàs enfeinat amb el dia a dia de vegades es perd la perspectiva, i Innobaix ens pot donar aquesta visió a distància tan necessària.

I: Quins reptes us plantegeu a la vostra empresa a partir d’ara? Com evoluciona el vostre projecte?

J.M.V.: A Smart Baby acabem de complir el nostre primer any d’activitat i hem superat totes les expectatives, fins i tot les més optimistes. Ens hem fet un lloc en el mercat, el producte és molt valorat pels consumidors i, al mateix temps, les botigues, que al final són el nostre client, estan encantades de treballar amb nosaltres, ja que som seriosos i els ajudem en tot el que podem en un moment que per ells no és fàcil. Els nostres agents comercials i els nostres proveïdors, tot i ser col·laboradors externs, només fan que dir-nos que és un plaer treballar amb nosaltres, i això és també motiu d’orgull. La motivació de la gent de l’empresa és exemplar, i si unim tot el que acabo d’exposar el projecte no pot sinó anar endavant amb força.

Compartim també aquest vídeo sobre Smart Baby, la seva tasca, els seus valors i la seva sensibilitat diferent a d’altres empreses.

Cas d’èxit amb Innobaix. Smart Baby ens explica la seva experiència
Tagged on: