Coneix Alberto Jorge, docent de la 4a Edició del Start Up Training

entrevista-aj-ok

Entrevistem l’Alberto Jorge, docent de la 4a Edició del programa Start Up Training. Parlem sobre allò que poden esperar els participants d’aquesta edició, sobre innovació i sobre estratègia de negoci.

Alberto Jorge és soci fundador i consultor senior de EACRECER Consultors Associats SL, és expert en les àrees de gestió del canvi, Planificació i Direcció Estratègica, Desenvolupament Organitzacional i Gestió de Desenvolupament Humà. Ha acompanyat processos de planificació estratègica en empreses com NH Hotels i Meliá, Mútua Intercomarcal, SEAT, Tick Translation, Conselleria de Justícia de Catalunya, etc. És professor col·laborador de la Càtedra UNESCO de Direcció Estratègica de la UPC, professor convidat de la UAB, a més de professor visitant en diverses escoles de negoci i universitats a nivell internacional, i professor associat d’EADA. Ha publicat diversos articles i llibres com “Recursos humanos en las Empresas del Turismo y la Hostelería” (Prentice Hall Madrid) i “La mejor universidad del mundo”, (Editorial PROFIT).

 

Innobaix: Quins elements distintius esperes trobar als empresaris innovadors participants al Start Up Training? 

Alberto Jorge: Primerament, una mentalitat oberta als canvis. Si continuo fent el que he fet fins avui només aconseguiré, en el millor dels casos, allò que he aconseguit fins avui. “Les ments són com els paracaigudes, només funcionen si estan obertes”, va sentenciar Albert Einstein. No només és necessari asumir un canvi de cultura, sinò que allò més important és la cultura del canvi, que ens ha d’acompanyar tota la nostra vida.

I: Què destacaries de les teves sessions al Start Up Training? Què poden esperar els participants?

A.J.: A les meves sessions voldria comptar amb el compromís total, amb passió inigualable de tots, ja que només qui porta el foc al cor, pot fer foc als cors dels altres. Les nostres sessions seran polèmiques, amb una gran participació i tots n’aprendrem de tots. No dubto de que jo seré qui més aprengui.

I: És possible arribar a l’èxit només amb una idea general de negoci o s’ha de tenir un pla totalment detallat?

A.J.: Una idea de negoci és una condició necessària però no suficient per triomfar. Les idees estan a les nostres ments, però les oportunitats de negoci es troben a l’entorn. Només podem aconseguir el triomf quan fem convergir aquests dos elements. Tindrem menys riscos i podrem tenir més alternatives quan elaborem un pla. Recordem que el futur o es preveu o es pateix.

I: Què es el que defineix com a bona una estratègia de negoci?

A.J.: Una bona estratègia de negoci és aquella que ens condueix en primer lloc a determinar quins són els aventatges competitius que té el nostre projecte pel qual seré seleccionat pels meus clients, sense cap dubte. Però no només és necessari indentificar i poder implantar en la pràctica com a criteri valoratiu de la veritat aquests aventatges competitius, ja que ser preferit en un moment donat pels clients és relativament fàcil,; una veritable estratègia ha de permetre’ns sostenir aquests aventatges competitius en el temps.

Per saber més sobre Alberto Jorge podeu consultar el seu perfil a Linkedin (Alberto Jorge).

 

Vols rebre capacitació d’aquest professional? Doncs apunta’t ara a la 4a Edició del Programa Start Up Training!*

 

Amb la colaboració de:

captura-de-pantalla-2016-10-25-a-las-11-53-16

Coneix Alberto Jorge, docent de la 4a Edició del Start Up Training
Tagged on: