Empreses que s’atreveixen a demanar idees

In-best-eens_1500x600Les empreses més innovadores no són, necessàriament, les més tecnològiques, sino les que s’atreveixen a sortir de la seva zona de confort per anar una mica més enllà. Es dediquin al que es dediquin. Estar obert a les respostes que arribin, per més esbojarrades que semblin. Els programes Innolab i Innobus animen les empreses participants a fer-se preguntes.

Amb el final del curs escolar, l’Innolab ha tancat edició. Després de molts mesos de feina, empreses, escoles i estudiants han après a tenir noves idees i com posar-les a la pràctica. In-best-ers és l’empresa que s’ha beneficiat del projecte guanyador, In-best-eens. Aquesta companyia d’inversions ha participat tant a l’Innolab com a l’Innobus amb el mateix estil de repte. Ens ho explica un dels socis de l’empresa, Xavier Codinach.

Quin repte heu plantejat?

Com ens podem donar a conéixer entre els joves fent-los comprendre el nostre producte financer, amb l’objectiu de fidelitzar-los com a inversors o prescriptors.

Perquè aquest repte? Quina problemàtica soluciona?

El nostre perfil d’inversor està entorn els 55 anys, no li agrada el risc en les seves inversions i té la necessitat de trobar productes d’inversió amb un bon balanç entre seguretat i rentabilitat. Aquest 2018 entrem a fons en la construcció de la nostra reputació online i aquí és on entren en joc les noves generacions. Els joves són el nostre futur. Són nadius digitals i utilitzen les noves tecnologies no només per comunicar-se sinó també per construir un sentit de pertinença comú, de comunitat. És per aquest camí que poden arribar a ser prescriptors de la nostra empresa. És dificil que arribem a les seves mares i pares per aquests canals ja que tenen una vida digital molt menys activa.

Què us ha semblat la proposta que us han fet? La podreu implementar?

In-best-eens és un projecte que ens ha sorprès. Per la seva maduresa, però en especial perquè aquests estudiants de màrqueting han sabut sortir de la seva zona de confort per construir un model de negoci basat en els paràmetres i formes de relació dels joves, que generalment tenen una capacitat d’inversió molt minsa. En el model de negoci que han creat, compensen aquesta mancança amb un sistema que combina tarifes d’inversió amb un model de prescripció. La idea és que es generin xarxes autònomes on cada comunitat gira entorn un prescriptor (que esdevé influencer). Tot es basa en la seva forma de crear confiança, que bàsicament es fa a xarxes socials. Ens encantaria poder implementar-la, precisament aquest any hem iniciat el procés de digitalització de l’empresa, cosa que ens permetrà plantejar-nos créixer en volum d’inversors. I una línia de treball pot ser la que ens ha proposat l’equip in-best-eens.

Una mica d’història de l’empresa

In-best-ers neix el 2016 a iniciativa de 4 emprenedors que apostem per la democratització de l’accés a operacions immobiliàries amb l’afany de posar a treballar els nostres estalvis. Gestionem els actius que incorporem a la nostra cartera i els financem amb fons propis i dels nostres inversors a canvi d’una rentabilitat fixa anual del 7%, sense lletra petita ni condicionants. En aquests 2 anys l’equip de l’empresa ha anat creixent fins a les 7 persones i han confiat en nosaltres més de 50 inversors, amb una comunitat que creix dia a dia. A més, creiem en una nova forma de fer negocis basada en el principi del retorn social i per això ens sentim còmplices de les noves generacions en aquest procés de canvi de paradigma.

Empreses que s’atreveixen a demanar idees
Tagged on: