(Català) Start Up Comunicació Empresarial

Programa Start Up Comunica't. Foto de rawpixel.com a Unsplash

Internet i les xarxes socials han fet que totes les marques necessitin comunicar, encara que no tinguin pressupost per contractar professionals especialitzats. Aquest programa de capacitació es dirigeix a empresàries, emprenedors i persones directives per mostrar-los com gestionar la seva marca de manera interna i amb pocs recursos. S’ofereixen eines i tècniques senzilles per ajudar les persones responsables d’un projecte empresarial a fer-lo visible d’una manera fàcil i, sobretot, adaptada a la naturalesa de cada marca. 

Cada píndola formativa té una durada de 3 hores, de 9:30 a 12:30. A més de coneixements teòrics, es fan sessions molt pràctiques, on els assistents poden aplicar els coneixements en la seva pròpia empresa.

Programa formatiu 2019

24 de gener 2019. Comunicació empresarial. Eva Gabarrós

  • Marcar-se objectius
  • Definir els públics
  • Definir el missatge
  • Canals: web. Com l’estructurem
  • Blog o no blog?
  • Newsletter
  • Xarxes socials: quines són les més adequades
  • Calendari editorial

31 de gener 2019. Continguts informatius a les xarxes socials. Eva Gabarrós

  • La importància dels continguts
  • Continguts propis o aliens? Llei de Pareto i Llei Coca-Cola
  • Curació de continguts: trobar informació rellevant i compartir-la. Eines (alertes Google, Feedly etc)
  • Eines que ens ajuden a gestionar les xarxes
  • Tècniques de redacció
  • Facebook: públic, tipus de continguts que triomfen, com destacar. Eines (grups, grups privats, publicitat) Us del video (facebook Live, 360). Publicitat
  • Twitter: públic, tipus de continguts que triomfen, com destacar. Eines (llistes, publicitat)

7 de febrer 2019. Networking a les xarxes socials: Linkedin. Gemma Mompart

  • Com ens presentem professionalment a Linkedin
  • El perfil òptim: què volem comunicar i com fer-ho.
  • Recomanacions: quan, com i a qui demanar-les
  • Com trobem persones, empreses i grups del nostre interès
  • Ús del cercador, dels filtres i les paraules clau
  • Com ens comuniquem amb la nostra xarxa de contactes
  • Tipus de publicacions i blog de Linkedin
  • Com, quan i què podem publicar
  • Ús adequat de la missatgeria privada

14 de febrer 2019. Continguts visuals: la importància del grafisme. Joan de Tomàs

  • Imatges gràfiques: mides segons cada xarxa social
  • Colors i tipografies
  • Fotos, elements gràfics i icones
  • Distribució del contingut
  • Infografies
  • Eines: Canva

21 de febrer 2019. Continguts audiovisuals a les xarxes socials. Dídac Roger

  • Fotografia o vídeo? Totes dues?
  • Coneguem la càmera del mòbil
  • Fonaments de composició
  • Instagram: quins continguts triomfen? Us dels filtres. Stories
  • Facebook live i videos 360
  • Youtube o Vimeo? Són xarxes socials?
  • Eines de Youtube: targetes, música gratuïta, visibilitat

28 de febrer 2019. Parlar en públic (o davant la càmera). Tilda Espluga

  • El discurs: què vols transmetre, quin llenguatge utilitzes
  • Presència escènica, relaxació, ritme
  • L’expressió
  • Saber començar i saber acabar
  • Parlar davant de la càmera