L’Innobus 2018 és metropolità

Innobus_Familia_dia1_notiweb_talladaL’Innobus 2018 ja ha començat a rodar. La ruta, de més de dues setmanes, ha passat per diversos punts de l’Àrea Metropolitana de Barcelona visitant empreses punteres en l’àmbit de la innovació i la tecnologia.

Joves de diversos perfils han pujat a l’Innobus per conèixer d’aprop el teixit productiu i la innovació empresarial. Durant dues setmanes han conegut empreses, s’han inspirat, han debatut i han acceptat els reptes que se’ls han plantejat. El programa està pensat per donar visibilitat a aquest grup de nois i noies, amb estudis universitaris acabats, que necessiten que se’ls obrin portes. Tenen el talent, només necessiten fer-lo visible. I l’Innobus és una bona oportunitat per treballar en equip i fer valer tots els seus coneixements i les seves aptituds. S’han triat perfils molt diversos, precisament per garantir aquest intercanvi d’idees: enginyeria biomèdica, dret, ciència i tecnologia dels aliments, periodisme, publicitat i relacions públiques, ciències polítiques, filologia anglesa, administració d’empreses, enginyeria de camins, ciències empresarials i màrqueting, psicologia, ciències ambientals, economia, enginyeria informàtica, enginyeria electrònica, sociologia, enginyeria telemàtica, enginyeria tèxtil, comunicació audiovisual, màrqueting digital, història de l’art o comerç internacional són les disciplines d’aquests joves amb iniciativa que participen a la tercera edició del programa,

El viatge

La primera etapa del programa és un viatge de dues setmanes en l’autobús de la innovació. Els innobusers reben sessions inspiradores per part dels responsables d’algunes de les empreses més innovadores del territori. I, a més, hi ha reptes per resoldre.

  • Dia 1. Citilab, Dedalo Studio i Inbesters. Aquesta última empresa els anima a trobar la manera que el públic jove s’animi a fer inversions econòmiques.
  • Dia 2. Àrea Metropolitana de Barcelona i Port de Barcelona. El repte que els planteja la instal·lació portuària té a veure amb la creació d’un clúster de coneixement marí.
  • Dia 3. Badalona Lab. Aquest fab lab demana als joves com fer per dinamitzar aquest espai perquè sigui sostenible i escalable.
  • Dia 4. Aigües de Barcelona. El repte té a veure amb la relació entre la ciutat, les persones i l’aigua.
  • Dia 5. Eurecat. Amb visita a la Fira Advanced Factories.
  • Dia 6. ESA-Bic, incubadora d’empreses de l’Agència Espacial Europea, Tinkerers Lab, taller de fabricació digital, i CaixaBank. L’entitat financera demana com es poden vincular les oficines bancàries tradicionals amb les ciutats intel·ligents.
  • Dia 7. Almirall. Aquests laboratoris volen posar en valor l’estalvi energètic
  • Dia 8. TAI, desenvolupament i implantació de software industrial. Amb el repte que presenten a l’Innobus volen saber com la realitat augmentada pot ajudar als operaris de producció.
  • Dia 9. Innovae, és una empresa que desenvolupa solucions basades en la realitat augmentada i també presenta un repte en aquesta línea: com socialitzar aquesta tecnologia
  • Dia 10. Bayer. La multinacional farmacèutica centra la seva participació en la divisió agro i demana als innobusers com apropar a l’agricultor les eines digitals de Bayer.
  • Dia 11. El viatge es tanca a la seu de BMW Barcelona Premium, amb una presentació a càrrec de Talent Factory.
Fase final

Un cop recollits tots els reptes, la següent fase és una acceleradora de reptes. Els joves han de formar grups segons els interessos i es comença a treballar, juntament amb els responsables de les empreses i mentors, en el desenvolupament dels projectes. Són un seguit de matins on cal posar sobre el paper el que, al principi, només eren idees. I fer-les viables i atractives. Tot plegat es presenta en la jornada final, el 24 d’abril, amb la presència de tots els innobusers i totes les empreses. Allà és on els i les joves han de mostrar el seu talent i fer visibles les seves capacitats.  Per això poden lliurar el seu currículum vitae i parlar, directament, amb les persones responsables de les empreses.

Premis

A més de l’oportunitat d’aquest contacte directe amb les empreses, els joves participants també tenen la possibilitat d’obtenir una col·laboració empresarial, becada per l’AMB. A més, l’equip guanyador viatjarà a Brussel·les per conèixer centres d’innovació tecnològica. Un viatge patrocinat per BMW Barcelona Premium, de la mà de Talent Factory. Els projectes finalistes també podran fer una presentació al Saló Biz Barcelona, a finals del mes de maig.

L’Innobus 2018 és metropolità
Tagged on: