Ha arrencat la primera edició de l’Innobus Empresarial, la iniciativa d’Innobaix per fomentar la connexió entre empreses del territori. La ruta, d’un matí, tenia per objectiu conèixer de primera mà la transformació tecnològica d’empreses industrials punteres.

La primera aturada va ser al centre logístic que Schneider Electric té a Sant Boi de Llobregat. L’equip amfitrió va compartir les estratègies de la companyia en àmbits com la descarbonització, l’eficiència energètica i la digitalització de processos, tot afrontant els grans canvis del panorama energètic: la reducció d’emissions, l’augment de les renovables, el creixement de la demanda elèctrica, l’electrificació de la indústria i la disrupció tecnològica. Schneider Electric, amb 190 anys d’història, treballa per assolir les zero emissions netes l’any 2050 amb una ferma aposta per l’economia circular. A més, promouen el talent inclusiu, amb un 30% de dones en càrrecs directius, un 40% en comandaments intermedis i un 50% en les noves incorporacions. Aquestes dades expliquen la seva baixa rotació de personal.
Després, l’autobús va arribar a la planta de Wallbox, a la Zona Franca de Barcelona. Aquesta empresa tecnològica va néixer fa onze anys a Sant Andreu de la Barca. En els seus inicis, Innobaix va creure, acompanyar i donar suport a aquest projecte d’emprenedoria, que avui és referent en el sector dels carregadors de vehicles elèctrics. Aquest impuls va ser una peça fonamental per al seu creixement i ja compta amb un milió i mig de carregadors venuts a 120 països. El seu cofundador, Enric Asunción, va compartir la seva visió estratègica. Ell concep el carregador bidireccional com el centre de la gestió de l’energia a les llars, amb capacitat per connectar plaques solars i retornar electricitat a la casa o a la xarxa.
Durant el trajecte de l’autobús, els assistents van compartir valoracions molt positives sobre aquesta nova proposta d’Innobaix. Van destacar l’orgull de tenir models de negoci referents a prop de casa, un fet que demostra l’enorme potencial tecnològic del nostre territori. El grup va subratllar la visió de futur de les dues companyies visitades, amb plans definits a llarg termini. A més, van apreciar l’aprenentatge sobre noves cultures empresarials, on l’acceptació de l’error és un pas necessari per avançar. Les infraestructures van impressionar per la seva dimensió i per la cura en la gestió dels processos. Més enllà de la innovació tecnològica, els assistents també van emfatitzar la part humana de la xarxa empresarial i la importància de conèixer les històries vitals darrere de les organitzacions. També es va posar en valor la gran generositat i transparència de les empreses acollidores. Rebre aquestes visites suposa un alt cost d’oportunitat, a causa del temps dedicat per professionals d’alt nivell per atendre el grup. Finalment, els assistents van agrair l’opció de sortir de l’entorn laboral per trobar nova inspiració.
La jornada va acabar amb un dinar al restaurant Espais Vida de Cornellà, en un moment ideal per fer networking, consolidar la connexió entre participants i detectar noves sinergies de creixement.