El confinament ha accentuat notablement la bretxa digital del col·lectiu de dones emprenedores i empresàries. Per minimitzar aquest impacte, hem celebrat un curs online, a càrrec de Marc Fernández Plaza. Una quinzena d’alumnes de perfils empresarials diversos s’han pogut beneficiar d’aquesta formació, que anava acompanyada d’un assessorament individualitzat.

No hi ha dubte que qualsevol projecte empresarial, avui, necessita una part digital que, en molts casos, hauria de ser la base del negoci. Però també és cert que no tothom té temps ni recursos per estar al dia de tots els canvis que implica. I en el cas de les dones, aquesta carència sol ser més acusada.

El perfil de les dones empresàries que han participat al curs és tan divers com complex: gestió cultural, gestió de xarxes socials, comerç local, cosmètica, enginyeria…. No n’hi ha prou amb la teoria: cal aplicar-ho a la pràctica de cada projecte i cada negoci necessita una solució diferent, d’aquí l’assessorament individual. Però sí que hi ha una part comuna que tota persona empresària hauria de conèixer, per poder veure les oportunitats que li pot aportar el món digital: quins són els seus objectius com a marca, a quins públics es dirigeix i què vol aconseguir. Les respostes a aquestes preguntes faràn molt més fàcil la presa de decisions i l’establiment de les estratègies bàsiques per elaborar un Pla de Marketing digital, que era l’objectiu final del curs.