El COVID ha portat una nova realitat a moltes empreses, especialment les més petites i molt particularment el món del comerç. Moltes no estaven preparades per fer el salt a la digitalització i per això vem posar en marxa un seminari web sobre transformació digital, de la ma de Virginia Velert, de Talent & Value. La primera edició va esgotar les places en pocs dies i per això en vem programar una segona edició, que s’acaba de clausurar.

La transformació digital d’un negoci implica tot un canvi de mentalitat. És un canvi cultural i estratègic que afecta a tota l’organització i els seus interlocutors. Un procés que posa el client en el centre de la seva estratègia i que, al mateix temps, facilita el treball.  Segurament tots els negocis veuen clar que els cal una pàgina web o un perfil a les xarxes socials, però la transformació digital va molt més enllà i passa, també, per una bona base de dades de clients, gestionada a través d’un CRM, una tecnologia adequada al desenvolupament del negoci o un sistema d’anàlisi de dades. El que cal és canviar la comunicació amb clients i proveïdors, canviar la manera de pensar i actuar.

Però fer aquest canvi no és una cosa ràpida ni fàcil. Implica un canvi de mentalitat que no tothom està preparat per assumir. En el món del comerç moltes empreses veuen molt difícil gestionar aquest canvi en l’organització, però les dades demostren que és una opció de futur: el 72% dels espanyols ha comprat online durant el confinament i el 60% no ho havia fet mai. No solament això, el 80% reconeix que voldria comprar en el comerç de proximitat.

Durant la formació, les empreses assistents, majoritàriament comerços de proximitat, van poder fer una diagnosi de la situació actual i van poder posar-se a treballar en solucionar els problemes més freqüents, desde la creació d’un domini d’internet fins al disseny d’eines de fidelització.