Presentació innobus a empreses del territori. Innovació. Innobaix

Presentació innobus a empreses del territori

L’Innobus metropolità està a punt de posar-se en marxa. El projecte de captació de talent universitari que va engegar Innobaix fa dos anys es converteix ara en metropolità, gràcies a la implicació de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Això vol dir que hi participaran joves i empreses de tot l’entorn de la capital catalana. Les empreses poden implicar-s’hi llançant un repte o acollint la visita del Bus de la Innovació.

Innobaix i l’Àrea Metropolitana de Barcelona posen en marxa la tercera edició de l’Innobus, l’autobús de la innovació en el que viatgen joves amb formació universitària que tenen l’oportunitat de conèixer empreses capdavanteres en el camp de la innovació. El projecte és un benefici tant pels universitaris, que poden fer visible el seu talent entre els directius de les empreses participants, com per les mateixes empreses, que poden captar nous perfils professionals. Fins ara l’Innobus era un, però enguany en seran dos, ja que el projecte creix amb la idea d’implicar 80 joves de qualsevol dels 36 municipis de l’àrea metropolitana.

El bus es posarà en marxa la segona setmana de març i durant 11 dies farà un recorregut per les diferents empreses participants, que poden ser un màxim de 18. Hi ha dues modalitats. D’una banda les empreses col·laboradores, que ensenyen les seves instal·lacions i ofereixen una sessió inspiradora als viatgers. De l’altra hi ha les empreses que, a més, també els llancen un repte que els joves han de resoldre.

Després del viatge de dues setmanes, hi ha programades tres setmanes més d’acceleració. Els joves, per equips o individualment, trobaran respostes als reptes i plantejaran projectes i prototips que es presentaran en la final del dia 24 d’abril. Aquell dia tindran la gran oportunitat de fer visible el seu talent i, alhora, podran portar el seu currículum i fer-lo arribar a les empreses que més s’adaptin a les seves capacitats i il·lusions.

A més, al final del programa, hi haurà tres accions per motivar, encara més, la participació dels joves i de les empreses. D’una banda, un primer premi que farà possible que una empresa pugui acollir durant un període mínim de 2 mesos una persona o un equip per poder desenvolupar la idea amb l’acompanyament adequat. Un altre premi serà un viatge a Brussel·les, on es visitarà un dels centres d’innovació més punters d’Europa. I finalment, diversos projectes guanyadors també podran presentar-se en el marc del saló Biz Barcelona.

Algunes de les empreses participants d’edicions anteriors repeteixen enguany pels bons resultats obtinguts. AvantGrup, l’empresa de mobilitat que cedeix els autobusos, ha posat en marxa una aplicació que permet organitzar rutes a demanda, un projecte que ha nascut fruit del repte que van plantejar durant la primera edició del programa. L’aplicació ha necessitat gairebé dos anys per implementar-se però finalment va veure la llum el passat mes de setembre. Bayer, Port de Barcelona, Almirall i Aigües de Barcelona també repeteixen perquè no volen deixar d’estar en contacte amb aquests joves que poden aportar visions i solucions imaginatives a problemes reals. Però també hi ha noves incorporacions, en part gràcies a l’ampliació territorial del programa.

Empreses participants confirmades

Empreses que presenten reptes:

  • Bayer
  • Port de Barcelona
  • Aigües de Barcelona
  • CaixaBank
  • Almirall
  • Inbesters
  • TAI, Tecnologías aplicadas a la información
  • Innovae augmented reality agency
  • HP
  • BDN Lab

Empreses que es visiten, però no llancen repte:

  • Avant Grup
  • Acceleradora ESA-BIC Barcelona
  • Tinkerers Lab
  • Citilab
  • Dédalo Studio
  • Eurecat
  • BMW Barcelona Premium

En l’edició d’enguany també hi participa com a col·laboradora l’empresa Talent Factory.

El 15 de febrer es farà una jornada de presentació per a universitaris que vulguin pujar a l’autobús.