La paraula innovació ha deixat de ser només una moda ja que les empreses en l’actualitat entenen que es tracta d’una necessitat per sobreviure i continuar sent rellevants al mercat sempre canviant. Les empreses busquen com estructurar el procés innovador, des de la idea inicial fins a la comercialització del resultat, per tal d’optimitzar el seu flux d’innovació.
Aquesta entrevista amb Stephen Garguilo, Head of Instigation a Johnson & Johnson, realitzada per la consultora marcusevans ens mostra més sobre el tema de la innovació.
– Parles de motivar els treballadors per què participin en el procés innovador de l’empresa, com has aplicat això a Johnson & Johnson?
Steven Garguilo: Fa uns quatre anys, mentre treballava amb l’equip del departament de Consumidors de Mercats Emergents, em vaig adonar de la dificultat de realitzar noves idees dins d’una gran companyia. Així que vaig pensar: “com puc reunir gent per parlar més sobre les idees?” i vaig decidir organitzar un acte TEDx. Vam fer un petit acte per 60 persones a un bar, sense pressupost, sense permís, i de sobte altres equips de seus de J&J a tot el món van demanar si també podien fer actes TEDxJNJ. Finalment, quatre anys més tard, fem actes TEDxJNJ a més de 40 països de tot el món i hem establert una forma de reunir a la gent per tenir converses crítiques i autèntiques sobre noves idees.
– Quina és la seva estratègia per estar al capdavant en innovació i generar constantment una cultura empresarial de la creativitat i la innovació?
SG: El millor ingredient per a la creativitat de qualsevol persona és la diversitat de coneixements i experiències, per això m’exposo a milers de diferents coses, des de viatges bojos a l’aventura fins a cursos online escollits a l’atzar passant per conèixer diferents tipus de persones. Cadascuna d’aquestes coses és una llavor plantada al meu cervell, no sé on ni com creixerà, però està allà. El millor que pot fer un individu és intencionadament exporsar-se a aquesta diversitat i les empreses han de exposar intencionadament els seus equips també a aquesta diversitat d’experiències i coneixements. El següent que una empresa pot fer és donar suport a tot això amb estructures, processos i “espais segurs” on els empleats puguin provar coses noves, fer errades sense por, crear prototips i nous solucions, desafiar el status quo, innovar i fer les coses de forma diferent.
– Quin és, segons la seva experiència, el principal avantatge d’encoratjar els empleats en la innovació?
SG: Quan tens un equip obert, autèntic i creatiu, els beneficis són enormes. Hi ha molts exemples que hem vist […] hem vist iniciatives dels empleats com crear jardins dels empleats o dissenys nous dels espais de treball. […] Per descomptat, tenim mètriques, com que el 99% de les persones preguntades van afirmar que havíem augmentat les seves ganes i possibilitats de desafiar el status quo, que havia millorat el seu compromís amb l’empresa i que es sentien millor preparats per dur a terme noves idees al seu lloc de treball, o que els continguts d’innovació són els més visitats dins de la nostra intranet.
– Quina és la seva estratègia per aprofitar les noves idees que sorgeixen a la seva organització per crear una estratègia d’innovació clara? Com s’involucren els empleats dins del procés?
SG: Els líders sènior de cadascuna de les nostres àrees de negoci s’encarreguen de determinar quines idees s’utilitzen i reben suport dins de les estratègies de negoci. El rol que realitzo per impulsar la innovació i ajudar a la gent a perseguir les seves idees és el de ajudar a la gent a determinar on han de portar aquestes noves idees, com modificar-les per treure’n profit i com aconseguir dins del sistema de l’empresa el suport per dur-les a terme.
Podeu llegir l’entrevista sencera (en anglès) en aquest enllaç: “Engaging the Workforce in Innovation Initiatives: An Interview with Stephen Garguilo”.